Stiff Little Fingers

Ojoj, nu börjar det bli tätt mellan inläggen! Men låt er inte luras, jag har fortfarande inte internet.

Idag skulle vi åka till Liseberg men blev istället brutalt väckt av min bror vid en mycket okristlig tidpunkt innan vi for iväg till Varberg, av alla ställen, för att shoppa, av alla nöjen. På vägen dit tog vi en vända in till Karlssons där de enligt egen utsago har allt mellan himmel och jordfräs, men jag hade svårt att ens hitta ett par mysbyxor utan stjärnor på röven. Sen lämmnade vi storstaden Veddige för att åka vidare mot vårat mål (vilket var Varberg om någon har lyckats missa det) . Väl där sprang jag in på H&M det fortaste jag kunde medans resten av min familj promenerade bort mot pizzeria Akropolis, stackarna var väl hungriga. Efter att vi hade ätit upp våran mat (och jag hade spanat in ögongodiset Emilio Estevez på TV:n där) så traskade vi runt väldigt planlöst innan vi bästmde oss för att vi frös och att vi sakta skulle dra oss hemåt. Sakta var ordet då pappa hann med ett dussin svärord och nästan åka vilse innan vi bestämde oss för att stanna i den trevliga lågprisaffären Hamnmagasinet. Där hittade vi, förutom Loranga och andra drycker som de har slutat att tillverka för cirka tio år sedan, riktiga fynd som tre Kinder Maxi för tio kronor och en rund stekpanna för 68:-. Stekannan vägrade min far att köpa av någon outgrundlig anledning ("Tror ni att jag är gjord av pengar" sa han och tog sig för hjärtat), men min bror, som den Kinder Maxi-knarkare han är så köpte han självklart tillräkligt mycket för att klara sig ett par dagar. Nästa roliga stopp på våran trevliga familjeutflykt var en loppis. "Vem vet, vi kanske hittar en bokhylla som är byggd av Fidel Castro!" sa min far hoppfullt innan han glatt skuttade ut ur bilen på jakt efter fynd. Resten av stoppen på våran resa var Willys, Lidil (ingen familjeutflykt är ju komplett utan ett besök på Lidil!) och Jet, i den ordningen.

Nu sitter jag i Lyckeskolans datorsal och skriver. Förhoppningsvis ska jag på fest hos Gottfrid i kväll, behöver bara lite uppgifter från Emil och en ruskigt bra lögn till pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0