tried to save myself but myself keeps slipping away

Varför är det jag som beskylls för allting? Det är fatiskt inte mitt fel, inte alltid i alla fall. Alla kan göra misstag, även du. Problemet är bara att du inte inser det själv och skyller på mig när du gör ett misstag. Och när jag gör ett så pekar du ut det och gör en jävligt stor sak av det. Egentligen borde jag behandla dig och dina misstag på samma sätt men det kan jag inte, det klarar jag inte av. Jag är för snäll. Hur blev du så elak? Jag får ta emot medans du praktiserar dina mobbnigstekniker på mig. Du kan vara sur en hel dag för en skitsak, samma skitsaker som du ofta behandlar mig med. Men du vet vilka knappar du ska trycka på, vet hur du ska manipulera mig till glädje, ilska eller till att ge dig det du vill ha. Och jag tar emot och låter mig manipuleras. För så har det alltid varit. Visst, många gånger har jag tänkt att det ska få ett slut, att jag ska börja behandla dig på samma sätt, men tror du att jag har gjort det? Det har jag inte, för att jag är för svag. Och det vet du om och du utnyttjar det så mycket du kan, varje dag. En dag så ska jag... Eller nä, vem försöker jag lura?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0