I'm stepping through the door and I'm floating in a most peculiar way

Varför ska det vara så för jävla svårt för? Kan jag inte bara få som jag vill? En endaste gång? Nä, alltid ska allting vara som alla andra vill. "Javisst."  "Varsågod."  "Det är inga problem." "Hur ska vi göra? För det är du som får bestämma."  Alltid alltid alltid. Det är detta betendet som alltid hart förföljt mig, som alltid har tvingat mig till att bli den jag är. Det är detta betendet som kommer att få mig i ett destruktivt förhållande, om jag inte redan är där. Åh alla de gånger då jag har velat förändra mig och bli till en ny starkare person, alla de gånger då jag har sett upp till vissa starka personer i min närhet som alltid får som de vill men ändå är älskade. Alla de gånger då jag har försökt att bli den människan, då jag har försiktigt sagt ifrån men genast fått sådana skuldkänslor att jag inser att jag har misslyckats. Åh alla de gånger jag har misslyckats. Kan jag inte få lyckas, en enda gång? Nä, får då får ju jag som jag vill och det går inte för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0