Sagan om min (snart) allt för tidiga död

Om någon undrar (antagligen inte) varför jag har bloggat så sällan så beror det på trötthet. Detta är även anledningen till att jag kanske inte har ringt en del personer så ofta som jag hade velat.

Och vad beror denna trötthet på då? Jo, ni förstår, det är inte vilken trötthet som helst, det är skoltrötthet. Två månader i skolan och jag är redo att hoppa av vilken dag som helst nu. Eller eventuelllt ta livet av mig. Det är vilket som. De senaste veckorna har vi haft minst ett prov i veckan, ofta två. Det kanske värsta provet är över nu, historian, men det gick så otroligt dåligt att jag antagligen får göra om det. "lägg av nu Nico, så dåligt gick det inte" tänker ni kanske nu. Men jo,detta är enda gången då jag inte överdriver; Jag gissade på frågorna. Gissade. Trots att man har, som Sara så träffande uttycktde det, gått runt med historiaboken på armen som en bebis så fastnade ingenting. Det var för stort helt enkelt.

Men lovet kom i alla fall som en räddande ängen, skulle inte ha stått ut en dag till. Jag känner mig nästan som en robot. Tyvärr måste jag plugga under lovet ändå eftersom jag har uppsamlingsprov på samhällskunskapen på tisdag (valfri person som känner sig manad och som kommer ihåg frågorna får gärna hjälpa mig), naturkunskapsprov på torsdag och svenskaprov på fredag. Underbart!


image181


SP1B´s, numera bortadopterade, bebis.

(hoppas att det inte gjorde något att jag snodde bilden, Elin)

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

hahha, Skolan vs döden ;)

2007-10-26 @ 21:28:48
URL: http://www.realemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0