Spöken

Än en gång har det visat sig att det spökar i vårat hus.

Första gången var när jag kom hem ifrån skolan och en blomkruka hade flyttat sig ca två meter diagonalt in i ett annat rum. Blomkrukan i fråga var stor, tung, stod på en pidestal och hade alltid stått på samma plats. Tills att någon/något flyttade den. Det var ingen av mina övrga familjemedlemmar och den enda förutom vi som har nyckel till vårat hus är farmor, men hon har dåliga ben och vägrar att gå hit, och absolut inte för att flytta en blomkruka.

Andra gången var då min käre far lyssnade på en kassett på högsta volym så att det dånade i hela huset. Han var på nedervåningen, Daniel var på sitt rum och jag var i köket som ligger mitt emot vardagsrummet och i samma rum som trappan och skulle därför märka om någon gick in i vardagsrummet. Helt plötsligt tog musiken slut och det var tyst i flera minuter. Jag antog att kassetten hade tagit slut och tänkte inte så mycket på det. Helt plötsligt startade musiken igen, men denna gång var det en helt annan kassett med ungersk musik. Pappa kom förvånad uppför trappan och undrade var jag hade hittat den kassetten. Jag svarade att jag inte hade rört någonting. När vi gick in i vardagsrummet fann vi den gamla kassetten på skivspelaren och en ny kassett i den. Ingen hade gått in i vardagsrummet.

Senaste gången hände idag. Jag hade precis lagat mat och stängde av köksfläkten. Det är en sån modell som har tre lägen och man måste trycka på den fyra gånger; Första gången för läge ett, andra gången för läge två, tredje gången för läge tre och fjärde gången för att stänga av den helt. Det "klickar" tydligt när man trycker på den. Hursomhelst, jag gick in i vardagsrummet, satte på TV:n och skulle precis ta en tugga av min sallad då jag hörde att det liksom brummade och blåste från köket. När jag gick in så såg jag att köksfläkten var på läge tre, trots att jag var ensam hemma, att jag är helt säker på att jag stängde av den helt och att jag inte hade hört de tre första "klicken".

Ja, någon eller något spökar hemma hos oss...

Kommentarer
Postat av: Sara

... Läskigt!

2007-09-03 @ 19:25:12
Postat av: hanna

kan inte anna har frågat med men jag är helt uppbokad dubbelbokad och felbokad redan hahhaha men vi ses säkert där om
ja orkar pallra mig dit

2007-09-04 @ 06:38:00
Postat av: Polacken

Jag hänvisar till en låt som Daniel Sjöng till mig lite smått idag:
Black Sabbath - Paranoid

2007-09-04 @ 21:17:32
Postat av: Plättan

Apropå spöken? Jag fattar inte, vad har Paranoid med Black Sabbath att göra med spöken?

2007-09-05 @ 14:57:39
URL: http://plaettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0