Kalabalik i kubik

Dagen började inte bra.
Det började med att ca kvart över sex så ringde farmor eftersom hon hade haft en mardröm och undrade om vi levde, med enda resultat att vi trodde att hon var döende istället. Det finns ingen annan anledning att ringa så okristligt tidigt.

En stund senare så väcker pappa mig med ett triumferande "Haha! Jag har tittat på julkalendern och du har missat den!". "Va? Julkalendern börjar ju kvart över sju och nu är den kvart i sju, julkalendern har inte ens börjat än" svarade jag. "Jo det har den visst. Klockan är kvart i åtta nu, inte kvart i sju". "VAA??".
Det visade sig att min klocka på något mystiskt sätt hade lyckats ställa sig själv en timma efter resten av världen. Jag hade sovit bort min äta frukost-tid. Sur och stressad klev jag upp.

Men allting löste sig när jag såg snön utanför köksfönsret. Det är få saker som kan göra mig så glad som snö. Lite lugnare och betydligt gladare fortsatte jag med mina morgonbestyr och hann faktiskt att äta frukost också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0