Lördagen

Kid Galahad var toppen i lördags! Inte alls om förra veckan utan mycket mycket bättre. Mest stolt är jag väl över att jag fick hjälpa dem att bära Mattias mikrofonstativ. Man vet att man har sett för många konserter när bandmedlemmarna ber en att bära deras grejer! Jag fick gå med dem backstage, förbi dem som satt vid ingången. Jag var överlycklig över att jag slapp betala inträde, ända tills jag märkte att det var gratis inträde...

Jag träffade UL också. Mycket trevligt. :)

Vid halv ett-tiden gick bussen som jag skulle ta hem och i god tid gick jag till busstationen. Ca fem minuter efter att bussen skulle ha gått kom jag på att bussen gick vid sjukhuset och inte från den gamla stationen längre. Nästa buss gick över en timma senare. Kraftigt svärande så började jag gå hemåt, fanns inget annat val. Vid Lidl stannade en bil vars förare gjorde tecken med huvudet att jag skulle sätta mig i bilen. När jag tittade oförstående på honom så vevade han ner fönstret. "Ska du till Kinna?" "Jaa...". "Vill du ha skjuts?" "Njaa..." "Hoppa in då." Vilket jag också gjorde. Dumt gjort kanske, men jag tog en chansning. Jag ville komma hem. Jag satt som på helspänn hela resan och var beredd att slå till honom eller hoppa av i farten om han gjorde närmanden. Jag tänkte fan inte bli varken våldtagen eller mördad! Men han var verkligen inte sån, han frågade mig varken vad jag hette eller vart jag bodde. Vi växlade typ tre meningar allt som allt, varav de flesta kretsade kring vart han skulle släppa av mig. Jag fick lite dåligt samvete efteråt eftersom jag hade varit lite kort och lätt otrevlig av rädsla för att bli våldtagen. Men han ville bara skjutsa hem mig så att jag slapp bli våldtagen. Jag visste inte att det fanns såna människor, som liksom hjälper främlingar bara sådär. Tack så himla mycket!

Kommentarer
Postat av: Raine

UL? ahh! du är typ groupie (jag vet faktiskt vad det beytder på riktigt så jag vet att det inte stämmer riktigt.. eller?) Om jag hade bott I borås så hade jag följt med till den i Borås!

men usch vad läbbigt! fan vad modigt iaf!

2008-11-10 @ 16:50:10
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0