Att gå eller att inte gå, det är frågan

Jag funderar på att gå och se Elton John i Borås den 21 juni. Han är faktiskt bra, speciellt de låtar han gjorde i början av sin karriär på 70-talet och en kanske också på 80-talet. Han är ju helt klart en begåvad artist med en stor katalog och en karriär utspridd på hela fyra decennier. Dessutom är han, eller åtminstonde var han, beryktad för att vara riktigt bra live.

Problemet är ju att jag inte vet vilka låtar han spelar. Det är  ju inte roligt att se om han knappt spelar några låtar jag gillar, om han bara spelar smöriga ballader. Och han har ju blivit lite till åren, det är inte säkert att ha är lika vild på scenen längre. Jag har sett några videor på You Tube och kommit fram till att låtvalen är sådär men att han fortfarande har en rätt bra show. Men en video på hans framträdande under en låt i Alaska för ett år sedan är ju förstås inga garantier för att det blir ett jävla drag i Borås.

Dessutom så kostar biljetterna 920 kr, lite ovärt kanske? Eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0