Daniels födelsedagspresent

Jag har haft fullt upp hela helgen. I torsdags var jag i Götebrog - vilket du redan vet om du har läst mina tidigare inlägg - och i fredags fyllde min bror år så vi firade med tårta och sånt. I lördags var det dags för honom att få sin present av mig. Jag gav honom en heldag i Göteborg där jag betalade för bussresan, bjöd honom på mat och slutligen tog med honom på teater på  kvällen. Det kan tänkas vara en konstig present till en kille som fyller 17, men ingen känner min bror så som jag gör, han gillar faktiskt sådant. Så det blev en lyckad dag. Jag känner till Göteborg hyfast bra, eller i alla fall bättre än vad han gör, så jag visade runt honom lite. Vi promenerade sakta nerför Avenyn och bortåt mot Nordstan. Sedan åt vi vid Nordstan och eftersom min bror fick välja matställe så blev det en korvmoj. Inte världens klassigaste ställe men jag klagar inte, blev ju billigare för mig. Sen gick vi runt i Femman en bra stund innan i promenerade tillbaka till Avenyn och Stadsteatern för att se I väntan på Godot. En av de bästa pjäserna jag har sett faktiskt, om du har möjlighet borde du se den.

Det var en rolig dag och jag tror faktiskt att min bror uppskattade presenten riktigt mycket. Jag har haft lite dåligt samvete den sista tiden för att jag är så sällan hemma och umgås inte lika mycket med min bror som förut. Jag har ju Sven nu också, och jag har liksom lika mycket tid att fördela på ännu fler människor så tyvärr har jag umgåtts lite mindre med Daniel de senaste tre månaderna. Därför var den här dagen extra rolig, både för hoonm och för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0