Dagen då jag blev frälst

I dag för fyra år sedan såg jag Kid Galahad för första gången. Jag har skrivit om händelsen tidigare i bloggen så jag tänker inte dra samma historia igen, men jag tänker ändå bli lite nostalgisk. Det är faktiskt galet hur länge jag har följt dem, och hur mycket de har utvecklats. Jag har sett dem på Mor Kerstins Torg i Kinna och på konserthuset i Göteborg. Jag har följt dem när de bytt medlemmar. Jag har sett dem spela covers, första gången de spelade egna låtar och följt dem genom de olika stilar och perioder de har haft. Jag har sett Mattias showa loss på scénen och gå ut i publiken oräkneliga gånger. Jag har så många tidningsutklipp att jag inte vet vad jag ska göra med dem. Jag har skolkat lektioner för att kunna lyssna på dem när de varit med i radio. Det finns inte en låt som de har skrivit som inte jag kan sjunga med i.

Nuförtiden spelar de sällan i Mark, sällan i Sverige överhuvudtaget faktiskt. De har vunnit Emergenza, världen största tävling för osignade band, och har fått en hel del spelningar i utlandet. När de väl spelar i Sverige så är det inte nödvändigtvis i närområdet utan lika gärna på Debaser i Stockholm. Jag är överlycklig över deras framgångar och ingen är stoltare än vad jag är. Jag är säker på att de kommer att få ett rikigt erbjudande från ett skivbolag snart. Kid Galahad kommer att bli stora, sanna mina ord!

De är ett riktigt bra liveband, men vill du lyssna på hur de låter på skiva så kan du gå in på www.myspace.com/kidgalahad eller på Spotify där en del av deras låtar finns. Jag har ett helt gäng låtar på datorn också, jag skickar gärna om du är intresserad av att höra mer.

Första gången jag såg dem spela, tagen med en sketen mobilkamera. Sen dess har de bytit ut två medlemmar och utvecklats massor.



Senaste gången jag såg dem, i Skene för omväxlings skull. Hade jag kunnat ta mig till Stockholm eller kunnat komma in på alla klubbar i Göteborg hade min senaste bild blivit mycket mer aktuell, denna är i från höstas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0