Klassen kanske ska till London

Pratade med klassen i dag om klassresan. Skolan har bestämt sig för att betala 2000 kr per elev, sen får vi betala 300 kr var. Vi tänker dock åka på ett lov, då kan inte skolan stoppa oss från att betala hur mycket vi vill. Det verkar bli London vi ska åka till, vilket är kul men dyrt. 2000 kr kommer nätt och jämt täcka flygbiljetten, sen är det boende en vecka, resor med kollektivtrafiken, två, tre mål mat om dagen, inträden på museer och dylikt, egna nöjen och shopping, och allt det får vi betala ur egen ficka. Det känns som om det lätt kan sväva iväg upp emot 4000-5000 kr och det har jag inte råd med. Jag ska ju åka till Milano med italienskagruppen typ två veckor innan, och bara flyg och boende där kostar 2000 kr. Då är inte mat- och fickpengar inräknade. Jag har inte råd att lägga ut 8000-9000 på bara ett par veckor. Men jag vill väldigt gärna åka; London har jag alltid velat besöka och det är klart att jag inte vill stanna hemma när min älskade klass är på klassresa. Jag tycker det är konstigt att vi fokuserar på London, när det är en ganska dyr stad. Borde vi inte satsa på något billigare, typ Prag eller Budapest? Pratade med en del ur klassen och de är också oroliga för det här med pengarna. Jaja, får se hur det blir. Scheele kanske stoppar denna resa också. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0