Rasrisk i skolan

Det har kommit galet mycket snö! Hela Sverige verkar lamslaget, kollektivtrafiken går inte som det ska och bara här i Mark har samtliga idrottshallar stängts p.g.a. rasrisk. I morse fick jag ett sms från en klasskomips där det stod att den delen av skolan där vi har våra skåp och de mesta av våra lektioner är avstängd för att det finns risk att taket rasar in. När jag kom till skolan såg jag att det stämde, den korridoren var låst och det satt lappar på dörren om vatr alla lektioner hade flyttats. Så jag fick gå runt med jackan och väskan i handen och klara mig utan både böcker och block på alla lektioner. Får se hur länge det tvingas vara avstängt, är ju ganska ohållbart attt hålla lektioner för en klass som inte har någonting med sig. För att inte tala om att vi inte kan göra läxor och plugga inför prov för att alla våra böcker är inlåsta i våra skåp. Känns som om detta kommer att slå tillbaka på oss elever i slutändan, vi kommer att få skäll för att vi inte gjort våra läxor i tid och kommer få dubbelt så mycket jobb nästa vecka då vi får ta igen för den här veckan. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0