Sevärd film

Prinsessan och Grodan var helt klart sevärd, allt ni har hört om den är sant. Det är den bästa Disneyfilm som gjorts sedan jag var liten, då Disney var Disney. Redan innan jag såg den hade jag en bra känsla, det var inte som Kogänget eller några av Disneys andra fiaskon de senaste åren. Prinsessan och Grodan är en mysig, rolig och charmig film i fina miljöer. Den utspelar sig i 20-talets New Orleans. Tiden visas genom mode och musik och staden personifieras även den genom jazzmusik men också genom svart magi. Jag vet att Disney har både romantiserat och överdrivit bilden av 20-talets New Orleans, men jag hade ändå velat leva då! Massa häftig musik, mardi gras och voodoo i mörka gathörn, visst låter det häftigt?

Prinsessan och Grodan får fyra Grodor av fem möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0