Undanflykter

Jag och Anna-Maria skolkade från engelska c-lektionen i dag för att gå på bokrean istället. Hade bett våra klasskamrater att säga att vi var sjuka, och tydligen så hade de sagt till Frida att vi hade magsjuka.

Vi var sena till nästa lektion så även där fick våra kompisar rycka ut med en förklaring. De kom med den enligt mig briljanta idén att Anna-Maria hade halkat och skadat foten och att jag hade hjälpt henne till skolsyster, vilket de även sa till läraren. Anna-Maria var inte överlycklig över den idén, hon ville inte halta hela dagen. Men jag sa att det skulle gå fint, och det gjorde det :)

Så på morgonen hade jag magsjuka och innan lunch hjälpte jag tydligen en kompis till skolsyster. Resten av dagen fortsatte utan krämpor. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0