Äntligen bokrea!

Längtat efter bokrean, dock hade jag egentligen inte råd att lägga pengar på böcker. Jag är väldigt bra på att slösa massor med pengar på bokrean och köpa alldeles för många böcker (förra året köpte jag åtta böcker och året innan dess 10) så det första jag gjorde var att ge Anna-Maria min plånbok så att hon kunde ha koll på mina utgifter. Efter att ha gått igenom alla hyllor hade jag sju böcker jag ville köpa. Anna-Maria sorterade snabbt bort fler än hälften av dessa och lämnade kvar tre stycken som jag fick köpa. Jag ville köpa en fjärde bok också, första boken i Stephen Kings Det mörka tornet-serie (som jag har velat köpa ett bra tag), men Anna-Maria resonerade att vi skulle till bokhandeln i Skene också och att jag borde spara pengar till det. Så jag gömde min Stephen King-bok bakom en massa andra böcker i en bokhylla och tänkte komma tillbaka i morgon när jag fått mitt studiebidrag och köpa den då.

Väl i Skene bokhandel hittade jag ingenting speciellt, det är ungefär samma böcker som i Kinna, fast lite sämre utbud. Så jag behövde inte spara min pengar, som Anna-Maria ville. Därför gick jag efter skolan tillbaka till Kinna bokhandel för att köpa min undangömda bok, men tyvärr så hade någon hittat den och köpt den. Jag blev besviken, då det faktiskt var en bok jag ville ha (har dock lånat den på biblioteket och redan läst den så sorgen är inte gigantisk).

Så det blev bara tre böcker på bokrean i år; Sju sorters kakor (den bästa kakboken, har alltid varit avundsjuk på folk som haft den, Alkemisten av Paulo Coelho (en klassiker) och Eric Claptons självbiografi (han är en levande legend och som musiknörd borde jag veta mer om honom). Dock hittade jag två andra Stephen King-böcker som inte är på rean men som jag vill ha ändå. Funderar på att köpa dem, men jag borde inte slösa pengar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0