Min oskuld är tagen

Ja, min sushioskuld alltså. Jag smakade på sushi för första gången hemma hos Ischa i går. Jag måste säga att det är nog inte riktigt min grej, men jag kan tänka mig att smaka igen. Smaken av rå fiisk besvärade mig inte så mycket, det var mer riset som jag inte tyckte om. Tydligen så är riset inlagt  i ättika innan man kokar det, vilket gör att det får en syrlig bismak som inte föll mig på läppen. Jag förstår inte varför man gör det heller för det är inte så att den smaken passar jättebra ihop med fisk eller något. Den godaste sushisorten, av de tre jag smakade, var den med ris och avokado. Det är nog ganska mycket för att avokadon dolde rissmaken. Misosoppan tyckte jag inte heller om, eller tyckte om och tyckte om, det var ju bara hönsbuljong så det var liksom varken bu eller bä. Wasabi var också överreklamerat, det är ju bara stark senap. Ingefäran tyckte jag dock om.



Inte riktigt min grej, men kanske blir godare andra gången man äter, när man har vant sig vid smaken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0