Katolsk mässa i Borås

Var på min andra katolska mässa och min första i Borås katolska kyrka i dag. Fortfarande är det ganska ovant och jag hänger inte med på allting, även om Kristina visade mig i dag var i psalmboken det stod om liturgin. Men jag håller mig fortfarande någonstans i mitten när vi går in i kyrkan så att jag kan följa efter de andra och härma dem. Finns så mycket jag inte kan än och som jag hade missat helt om jag inte gick efter och gjorde som de andra, till exempel att göra korstecknet med vigvatten innan man går in i själva kyrkorummet. Men jag trivs, jag tycker att det är mysigt och alla är så snälla mot mig. Nästa vecka ska Bosse och Kristina till ett kloster istället, då kanske jag ska följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0