Nervöst sammanbrott

Jag skulle ha gjort min redovisning i engelska i dag men jag klarade bara inte av det. I går när jag övade bröt jag ihop och grät. Jag försökte verkligen klara av redovisningen men någongång när jag blinkade bort tårarna så att jag skulle se vad som stod på papperet när jag övade för mig själv så insåg jag att det skulle bli omöjligt att göra det framför 20 kritiserande ögonpar. Min bror såg att jag hade gråtit så han hjälpte mig att träna. Han tvingade mig att göra redovisningen för honom och rättade mig när jag uttlade ord fel och gav mig uppmuntran när jag gjorde rätt. Jag fick också ett förmaningstal om att ingenting i livet är gratis och att ingenting skulle bli bättre av att jag grät. Han avslutade med att det var värre för honom än vad det var för mig för han hatar att se någon han älskar må dåligt. Daniel är underbar, världens bästa bror, men han kommer aldrig att förstå. Han har aldrig haft problem med självkänslan och han har aldrig brytt sig om att ta till sig om vad andra tycker om honom. Det är klart att jag vet att ingenting kommer gratis, men vad han inte verkar förstå är att jag inte satte mig på tvären och började gråta bara för att det var lite svårt. Jag gör inte så, inte längre. Jag klarar verkligen inte av ens tanken på att hålla en redovisning på engelska.

I morse började jag gråta igen när jag tänkte på redovisningen. Där och då bestämde jag mig för att jag var tvungen att prata med Frida om det. Det var det första jag gjorde på lektionen och när hon såg tårarna i mina ögon sa hon att hon förstod. Jag ska få göra det för bara henne och kanske några utvalda ur klassen. Jag ska ge henne en riktig förklaring i min loggbok tänkte jag.

Såg också att Emma, Isabel och Anna-Maria tisslade och skrev medelladen om mig efter att de hade sett att jag pratade med Frida. Hatar när folk pratar om mig, även om jag antar att det inte var alltför negativa saker de sa, de är ju trots allt mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag gnällde på Anna-Maria för att hon försökta prata med dig och fråga ut dig när du var ledsen. Jag tyckte att du kunde få vara lite ifred. Fölåt, det var inte meningen att det skulle verka som om vi pratade bakom ryggen på dig, men jag vet av egen erfarenhet att det bara blir jobbigare av att prata om det i en sån situation. Så min lapp till Anna-Maria gick ungefär ut på; Sluta!! Hon vill inte presentera för klassen, hon tycker det är jobbigt. Fråga inte ut henne!. Förlåt Nico :(

2010-03-11 @ 19:56:53
Postat av: Annie

hmm.. varför är det jobbigt? är det att presentera? eller är det att prata engelska? båda? vad jag kommer ihåg så år ju du bra! ja kommer fortfarande ihåg när du gjorde en direktöversättning av en låt. Vi gick på vägen som gick från dem dära husen vid macken (när jag bodde där) på väg mot videomix (tror jag) det var typ kväll och sommar för vi hade inte jacka...

2010-03-16 @ 00:53:58
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0