Min första katolska mässa

Har glömt att berätta att jag var på min första katolska mässa i går. Jag tyckte att det var trevligt! :-) Jag hängde inte riktigt med i allting på själva mässan, det var en massa saker jag inte riktigt höngde med på. Som när man skulle knäböja, när man skulle säga saker i kör (oich vad man skulle säga i kör) och vad den lilla klockan egentligen hade för funktion. Men alla människorna var väldigt trevliga, personerna jämte mig delade med sig av sina psalmböcker och när jag kom dit så såg prästen att jag var ny och presenterade sig. Jag tyckte om mässan, det var mysig. Efteråt så fikade vi, det var flera som personligen bad mig att stanna kvar till fikat. Alla satt runt ett stort bord och fikade med kaffe och kakor och pratade. Alla var vänliga mot mig men jag fick bäst kontakt med två tanter. Desirée var jättesnäll, och hennes exmake hade varit från Ungern så hon kunde mycket om Ungern och hade varit där. Det pratade vi om mycket. Kristina var en annan tant, som tydligen hade känt min gamla rektor och som tyckte om montessoripedagogiken. Kristina och hennes make bor tydligen på samma gata som jag, så hon erbjöd sig att låta mig följa med på mässor i Borås om det finns plats i bilen. Jag ska definitivt gå på fler mässor, jag trivdes verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0