Hemmafru för en dag

Var hemma hos Klas igår. Var meningen att vi skulle se en film och sen skulle jag åka hem. Det gick sådär; jag råkade stanna över natten. Men jag hade i alla fall planerat att inte stanna hela dagen utan åka hem senast under hans lunchrast. Slutade med att jag trots allt stannade hela dagen och jag som från början skulle ha stannat i bara ett par timmar åkte hem först över ett dygn senare. Så blir det ibland ;)

Klas jobbade precis som vanligt idag och klev upp tidigt för att gå till jobbet. Jag är dock ledig på torsdagar så jag kunde ligga kvar och lata mig i flera timmar. När jag väl klev upp så kände jag mig lite som en hemmafru som väntade på att sin man skulle komma hem efter en hård dag på jobbet. Jag gillade faktiskt tanken och bestämde mig för att ta fasta på den genom att diska och städa. När Klas, dvs. min hårt arbetande man, kom hem under lunchen så var det till en mycket mer välstädad lägenhet. Det var bara mitt förkläde och en svinrygg som fattades, annars hade jag kunnat tas för en riktig hemmafru från 50-talet. Men det var faktiskt ganska roligt, om inte annat för att jag överraskade honom rätt rejält. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0