Anna-Marias födelsedag

Var hemma hois Anna-Maria och firade hennes födelsedag på traditionsenligt sätt med middag. Hon lagar alltid lika god mat; menyn igår bestod av bruschetta, pasta med vårprimörer och till efterrätt vad det som vanligt chokladtårta med kolasås och fruktfat. Jättegott var det. Väldigt trevligt med middagar, i min ålder är det ju sällan man får gå på sånt. Det är lite ovanligt och minst lika roligt som en vanlig fest. Som vanligt var Anna-Maria jättehispig och försökte göra allting samtidigt men vägrade att ta emot hjälp. En annan grej som var precis som vanligt var att jag utsåg mig själv till ansvarig för musiken och vägrade att ta emot önskemål. Alla fick finna sig i att jag spelade Patti Smith, Alice Cooper och U2.

Det var som sagt väldigt roligt och minst lika trevligt. Det blev mycket tjejsnack, precis som det ska vara och kvällen slutade sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0