MUF med Linn

Minns du att jag berättade om att jag träffade Linn på gymnasiet när jag kampanjade där innan valet? Då sa hon att hon var intresserad av att gå med i MUF och idag så hängde hon med mig till lokalen för onsdagsfika. Hon hämtade mig i bil och hela vägen till Borås så pratade vi om allt möjligt. Har aldrig riktigt umgåtts med Linn privat, bara lite grann i skolan, men både under Milanoresan i våras och nu idag så har jag upptäckt att jag gillar hennes personlighet. Hon har gått med i MUF nu och jag hoppas att vi kan bli bättre vänner och träffas oftare genom det. Som sagt var så har hon gått med i MUF och hon sa att hon gillade folket som fanns där också. Lät på henne som att hon kommer att bli hyfsad aktiv, och det är bra. Förhoppningsvis så kommer jag att starta MUF i Mark snart vilket kommer göra det lättare för henne, och för andra, att vara aktiva.

Hemresan var det roligaste på hela dagen. Linn är sjukt osäker när hon kör i stadstrafik och frågade mig hela tiden "får man svänga här? Kan man köra så här?". "Det är ju du som har körkort, jag vet väl inte!" svarade jag. Linn fick för sig att hon inte vågade svänga av på rätt ställe och körde istället rakt fram vilket gjorde att vi hamnade i något villaomåde. Efter lite skrattanfall och panik över att vi inte visste hur vi skulle komma tillbaka till centrum så gjorde hon en u-sväng, körde tillbaka och samlade mod för att svänga av vid rätt korsning. Väl tillbaka på den rätta vägen så slappnade båda av och pratade på om allt möjligt. Plötsligt brister Linn ut i ett förtvivlat "nej! Jag är i fel fil!" vilket gör att även jag upptäcker att vi är på väg mot motorvägen. "Vart leder denna?" "Mot Göteborg tror jag" "Nej! Hur gör vi då?!" utbrast Linn i panik och jag bröt ihop i ännu ett skrattanfall. Både jag och Linn satt sen framåtlutade och försökte titta uppmärksamt efter avfarter och efter bara några hundra meter så lyckades vi köra in vid Mcdonalds. Linn körde in, vände, åkte tilbaka till motorvägen men åkte nu mot Borås och lyckades så småningom köra in i rätt fil och kora in på 41:an. "Ja du Linn, det är en upplevelse att åka med dig" sa jag när vi äntligen var på rätt väg igen. "Tyst! Jag ville bara visa dig lite ställen du inte har sett förut, turista lite" svarade Linn och satte på radion. Jag märkte att hennes år i Italien har satt sina spår - hon kör lika vårdslöst som en italienare. Resan hem gav mig lika många skratt som under hela dagen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0