På Kinna krog

Efter teatern i går stack jag till Kinna krog. Var grymt festsugen och hade sms:at Jocke innan som sa att han och de andra idioterna skulle dra dit. Kom dit runt tio över elva, tror jag, och det var lång kö. Tydligen var det fullt (!) inne på krogen och vakterna släppte inte in fler folk innan några hade gått hem. Resultatet blev att jag fick stå i kö i åtminstonde 45 minuter. Stå i kö för att komma in på Kinna krog - vart är världen på väg?! Känns väldigt patetiskt och något som jag aldrig skulle göra om inte mina vänner väntade på mig där inne. I kön var det varmt och trångt och det verkade som om alla bakom mig trodde att man kommer in snabbare om man knuffas och tränger på så mycket man kan. Resultatet blev ju att vi som var ganska långt fram blev helt mosade då vi ine kunde komma längre fram och samtidigt hade stort tryck bakom oss. Kändes lite halvt panikartat då det var tungt att hålla emot så länge och man ibland fick någon som över en som inte orkade hålla emot längre och ramlade. Speciellt en tjej jämte mig såg ut att må rätt dåligt och tog djupa andetag hela tiden för att lugna ner sig.

Väl inne på Kinna krog var det ganska roligt; jag dansade med Jocke och Grund och drack screwdrivers hela kvällen. Vid två gick vi till PG's där vi träffade Björn och Koffe och sen åkte vi hem. En utekväll med dans och alkohol var faktiskt precis vad jag behövde för att lätta på trycket lite.

Kommentarer
Postat av: Emmsi

Jag tycker att det är rätt kul att vi har fått ett ställe som är så populärt. Har själv inte hunnit gå dit, men vad jag har hört andra säga så låter det som ett bra ställe. Bättre än Stars på långa vägar. Det finns en massa grupper på facebook där folk vill ha en bättre krog i Kinna och tycker bara det är roligt att vi har fått det nu.

2010-10-05 @ 14:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0