Vill dansa

Idag har jag varit på aktivitet med Move It igen. Vet att jag alltid skriver om hur trevligt och bra det är för att du också ska bli sugen på att börja som volontär, men idag är det inte det jag ska understryka.

Idag så dansade vi street på ett ställe som heter Kulturatom. Det var första gången jag dansade en riktig koreografi på två år, om det inte är mer sen jag slutade dansa. Jag hade förträngt hur mycket jag saknade det och nu när jag dansade så insåg jag hur otroligt kul det är och hur bra det får mig att må. Jag var nog den enda som hade dansat tidigare, och typ samtliga steg hade jag gjort förut, så jag stack ju ut som ganska mycket duktigare än de andra. Koreografen såg det och berömde mig jättemycekt. Det kändes kul, inte minst för att jag var en medelmåtta bland de jag dansade med förut. Så att få stå ut en gång och verka extra duktig gjorde en del för mitt självförtroende.

Jag blev och är riktigt sugen på att börja dansa igen. Trots att vi dansade street, som egentligen inte är min grej; är mer en jazz-tjej. Men just nu kan jag tänka mig att dansa vad som helst bara jag får dansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0