Andra dagen på universitetet

Vi hade vår första föreläsning idag. Det var inte alls så otäckt som jag trodde att det skulle bli. Föreläsaren var bra och det han pratade om var intressant. Han var ganska rolig också vilket gjorde att det blev en bra och ganska lättsam stämming. Dock är jag fortfarande orolig för tentorna och för seminariet i morgon.

Jag tycker fortfarande inte att jag passar in, även om jag faktiskt har pratat med lite folk idag. Alla har orange hår och färgglada kläder och tygpåsar. Jag är inte alls sån. Hade i och för sig strumpbyxor på mig igår så lite anstränger jag mig för deras skull.

Jag är redan dödstrött på bussresorna. Idag fick jag stiga upp kvart i sex (!) för att hinna till skolan. Har aldrig gått upp så tidigt, förutom om jag ska resa och planet går tidigt eller så. Men då är det värt det, det är något roligt. Nu gick jag upp så tidigt för att åka till skolan, vilket är allt annat än roligt. Kändes riktigt hemskt att gå till bussen innan min bror ens vaknat.

Det känns lite bättre idag, men det är fortfarande läskigt att gå på universitetet.

Kommentarer
Postat av: Annie

Heja Nico! men du behöver inte anpassa dig ju! du är bäst som du är!

2010-09-03 @ 01:39:13
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Emmsi

Jag förstår din stress och oro :( Men kämpa på, systra mí! Eller kom hem till mig och ät Ben&Jerrys när det blir på tok för mycket...

2010-09-03 @ 10:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0