Brunt istället för rött

Var hemma hos Nina idag och färgade mitt hår. Först fick jag använda avfärgning för att färgen skulle ta ordentligt. Detta gjorde mig blond och om jag någonsin tvekat så kan jag nu vara säker på att jag inte passar som blondin. Jag tog en bild på det också så att du skulle få se:



Syns inte så bra men i botten var det verkligen orange och jättefult. Sen så färgade vi mitt hår rött, vilket var målet. Men det blev inte riktigt rött, det blev snarare brunt. Jättetråkigt, hoppades verkligen på att det skulle bli rött. Så här blev det:



Du ser, brunt istället för rött. Vad gör jag för fel? Nu till och med blonderade jag det innan och det blev ändå inte bra. Ska jag superblondera det och sen färga det? Eller ge upp det här med att färga hemma och gå till frisören och visserligen betala en förmögenhet men få det gjort bra? Eller inse att jag bara kan färga håret i mörkbrunt eller svart och ge upp mina drömmar om rött hår?


Kommentarer
Postat av: Annie

eller så var färgen för svag eller för stark? brunaktig hårfärg + mörkröd = brunrött? kanske jag vet inte. men när jag färgade mitt hår rött så hade jag ju min mest naturliga hårfärg före. och jag är ju ganska ljus... lycka till!

2010-10-05 @ 12:59:29
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Plättan

Fast grejen är ju att jag avfärgade håret innan jag färgade det rött. Så det var inte brunaktig hårfärg+mörkröd, det var mer ljusbrun/mörkblond hårfärg+mörkröd och det blev ändå brunt. När jag färgade av det så blev det mycket ljusare än vad som syns på bilden. Resultatet blev inte ens brunrött utan bara brunt, det skiftar inte inte ens i rött. :(

2010-10-05 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0