Move It

Jag har ju berättat för dig om att jag har börjat som volontär i gruppen Move It och i går så var det min första träff. Jag och ytterligare två volontärer följde med ett gäng ungdomar och spelade badminton. Det var verkligen jätteroligt! Som sagt är alla ganska nykomna till Sverige och svenskan är inte på topp, vilket är anledningen till att vi hittar på grejer med dem. Det är verkligen jättehäftigt att höra dem kämpa med svenskan och verkligen vilja lära sig. En kille hade bara varit i Sverige i en månad men hade redan lärt sig en hel del svenska. Han kan ju långt ifrån perfekt svenska men kan bilda en del meningar och så där. Rikigt imponerande. Jag tror att det kommer att vara mycket lärorikt och givande att umgås med dessa ungdomar.

Fanns två killar där också, båda hette Arman för övrigt, som båda började stöta på mig. De bad mig om mitt nummer och hjälpte mig att spela badminton och sådär. Ganska kul faktiskt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0