Lyder inte farmor

Bara för att min man är borta så sitter jag inte hemma på fäbon och väntar på honopm, jag var minsann ute på dumheter både i fredags och i lördags.

I fredags var det Gråfalk som bestämde sig för att ha fest. Jag var tveksam först, var inte på jättestort humör för fest egentligen, men jag ändrade mig och dök upp i alla fall. Träffade Adde där, som jag inte tror att jag har träffat sedan studenten, och spenderade en hel del av kvällen med att prata med honom. Annars var det som vanligt, mycket dans och roliga upptåg. Jocke fick på sig min BH och fyllde ut den fint med två granatäpplen. Festen dog tyvärr redan vid halv ett eftersom många skulle med sista bussen som gick då. Kvar vad jag, Jocke och Nina och snälla Josse som körde hem oss. Vi hamnade på PG's för fyllemat och av någon anledning så ansåg jag att snabbaste vägen mellan Hemköps parkering och PG's var genom ett par taggburkar. Det var inte den bästa vägen, märkte jag inte minst dagen efter då jag upptäckte rivmärken på händerna och armarna.

Lördagskvällen spenderades hemma hos Erik som hade utflyttningsfest. Jag trodde att festen skulle bli ganska vild eftersom rätt många var inbjudna och inte minst för att jag mötte både Jocke och Björn på systemet tidigare på dagen. Det kom hyfsat många men festen spårade aldrig ut eller blev så vild som jag trodde att den skulle bli, vilket i och för sig inte nödvändigtvis är något dåligt. Men festen var inte utan dramatiska händelser ändå, Grund ramlade över räcket ner på marken vilket blev lite av kvällens snackis. Han klarade sig dock utan några andra skråmor än ett uppskrapat finger, vilket är smått otroligt. Det var en trevlig fest med mycket dans och en del tjejsnack också, hoppas att inflyttningsfesten blir lika rolig ;)

Min farmor skällde ut mig på söndagen för att jag gick på fester utan Klas; "Hur ser det ut om du går på fester utan honom? Vad ska folk tro?! Vad skulle du tycka om han gick på fest utan dig?". Jag försökte förklara att han har gått på fester utan mig flera gånger och att bara för att man är ihop så sitter man inte ihop, men tror inte riktigt att hon accepterade det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0