Bokrea

Varje år har bokhandlarna bokrea och varje år (ja, i alla fall sedan tre år tillbaka) så går jag och Anna-Maria upp i ottan för att fynda böcker. Det har blivit lite av en tradition. Vi började, som vanligt i Kinna bokhandel. Där hittade jag fem böcker och Anna-Maria tre. Det blev mest biografier om musikartister och sådär för min del. Sen åkte vi till Skene bokhandel där de har till 90% precis samma böcker som i Kinna. Vi brukar åka dit också och att klaga på att de inte har några roliga böcker, det är också tradition. Jag hittade ingen mer bok jag ville ha i Skene, men det gjorde Anna-Maria. Efter det kände vi oss nöjda med våra fynd och bestämde oss för att fira med en liten fika inne på Ernholms. När vi hade druckit upp våra latte och ätit upp våra biskvier så åkte vi vidare till gymnasiet; vi kunde helt enkelt inte motstå att hälsa på Ulf, Karin och Monika. De blev både glada och överraskade av vårt besök och sa att de saknade oss mycket. :) Vi träffade också på Linn och pratade lite med henne, men tyvärr inte några av våra gamla lärare, vilket hade varit lite roligt. Jag och Anna-Maria skildes åt i Kinna; hon var tvungen att åka hem och lämna bilen till sin pappa och jag hade lite ärenden att utföra. Men det var ett utmärkt sätt attt spendera förmiddafgen på och jag hade det väldigt trevligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0