Årets två första dagar

Hade du ett bra nyårsfirande? Det hade jag. Var ju hos Klas som sagt var. Vi lagade mat och åt ostbricka, det var jättemysigt. Drack lite champange och vin och sådär också. Var faktiskt en väldigt lyckad och mysigt nyår, även fast det bara var vi två. Carlsson och Johanna skulle egentligen också ha kommit men stackars Johanna blev sjuk i sista stund så de kunde inte komma. Vi fick lite panik först för vi hade så mycket mat. Vi hade räknat med att det skulle bli rätt mycket för fyra personer och när vi bara blev två visste vi inte alls vad vi skulle göra med all mat. Vi löste det genom att bjuda hem Klas föräldrar på lunch på nyårsdagen. Vi bjöd dem på den mat vi hade kvar - vi lagade kyckling tillsammans med massa goda rotfrukter och grönsaker - och resterna av vår ostbricka. Inte ens då åt vi upp allt. Det blev två stora matlådor till Klas över, och såvitt jag vet finns det en del ost och kex från ostbrickan kvar. Efterrätten orkade vi inte ens göra innan på kvällen, och då åt vi inte ens upp hela. Chipsen och godiset rörde vi inte ens. Vi hade mycket mat för bara oss två.

Idag har jag varit med bror min i Borås. Det gick åt rätt mycket pengar för min del, trodde verkligen inte att det skulle göra det, men jag köpte faktiskt bara saker jag behövde. Okej, örhängerna behövde jag kanske inte. Men de var på rea så det räknas inte. Köpte bl.a. tre par jeans, vilket var behövligt eftersom jag knappt hade några hela par kvar. Köpte också lite tops och hårnålar och sånt där som man använder varje dag och som gärna går åt.

Har bara haft lyckade dagar hitills på det här året, hoppas att det fortsätter så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0