Bröllop

Igår var jag på mitt första bröllop någonsin. Och nej, det var inte mitt eget ;) Klas moster Tina gifte sig med sin Magnus och i egenskap av Klas flickvän var även jag bjuden. Själva vigselakten var jättevacker, stämmingsfull och full av kärlek. Tina och Magnus tittade ofta på varanda och såg jättekära ut, det riktigt lyste om dem och det märktes att de var lyckliga. Det var flera riktiga naw-moment. Mottagningen efteråt var också väldigt lyckad. Maten var hur god som helst, det var många roliga och fyndiga tal och trevliga människor. Tina själv var en av de som höll tal. Hon hade högläsning ur sin dagbok om kvällen då hon träffade Magnus och sjöng en jättevacker låt om sin kärlek till Magnus. Hon hade egentligen velat ha den sången i kyrkan, men tjejerna som skulle sjunga ville inte framföra den för att de tyckte att den var för svår. Så då övade Tina in den i hemlighet och chockade alla, inte minst för att det knappt var någon som visste att hon kunde sjunga. Det fick många att börja gråta och alla pratade hela kvällen om hur vackert det var.

Själva festen var hur lyckad som helst. Var ju en hel del alkohol, var ju först champange vid brudskålen, sen vid maten så fylldes vinglasen på gång på gång, och efter det var det öppen bar... Man började ju dricka redan vid femtiden, så vid nio började jag känna att jag borde börja ta varannan vatten för att orka hela kvällen. Så eftersom jag varvade rödvinet med vatten och kaffe så klarade jag mig hela kvällen och hade hur kul som helst. Alla, inte minst Tina och Magnus själva, var på hur gott humör som helst och dansade och bjöd på sig själva. När jag och Klas gick hem vid tre på natten så var festen fortfarande igång.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0