Budapest en andra gång

Nu är jag hemma igen! "Från vadå?" undrar du. Jo, det är nämligen så att jag i måndags åkte till Budapest tillsammans med Daniel, men eftersom min dator började krångla i söndags kväll så har jag inte kunnat berätta det för dig. Passar på att skriva till dig nu eftersom min dator för tillfället lever igen.

Har ju då varit i Budapest under veckan. Vi åkte ner mycket på grund av matchen mellan Ungern och Sverige i fredags. Var en väldigt rolig match och underbar stämmning. Ungern vann med 2-1 och jag har aldrig varit med om maken till firande, hela staden dansade hela natten. Till och med tunnelbanekontrollanten gjorde segertecken. Var jättehäftigt.

Jag var ju nere för bara en månad sedan med Klas och då gjorde vi mycket typiska turistgrejer, saker som "man måste göra" när man är i Budapest eftersom dfet var första gången Klas var där. Jag och Daniel däremot gjorde mer oturistiga saker och försökte hitta det "äkta" Budapest. Till exempal har vi promenerat i den judiska stadsdelen och en dag åkte vi tåg ner till Balatonsjön för att sola och bada. Var en väldigt trevlig och bra resa i stora drag, det enda var at jag och Daniel började bråka igår. Vi klarar helt enkelt inte av att vara så nära inpå varandra så länge. Än idag är det lite stelt, Daniel är ganska långsint. Men jag orkar faktiskt inte bry mig. Den dagen ska inte få förstöra resten av resan för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0