Inglorious Basterds

Förra fredagen var jag på bio och såg Tarantinos nya film Inglorious Basterds i Borås med Sven, Jocke, Totti, Erik och Moa. Jag är ett stort Tarantino-fan och eftersom jag jämför alla hans alster med Pulp Fiction (den perfekta filmen) så är jag också en hård kritiker. Men han överraskade mig totalt, Inglorious Basterds är en galet bra film! Visst, inte bättre än Pulp Fiction, men den hamnar på en hedrande andraplats. Den har allt; humor, spänning, karaktärer som lever parallelt och vars liv korsas i slutet, blod och förståss ett grymt soundtrack (hur kan jag ha missat Bowies "Cat People" under alla dessa år?). Jag rekomenderar verkligen alla att se den. Jag kan tänka mig att vara sällskap, jag ser gärna om den.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0