Lunch med Sofia Arkelsten

Var i Borås idag eftersom jag var inbjuden av MUF på en lunch med Sofia Arkelsten, Moderatrernas presssekreterare. Från MUF var vi fyra stycken, sen var det lika många från Moderaterna i Borås. Jag var där i egenskap av att jag försöker starta upp MUF i Mark. Sofia var jättetrevlig, hon skrattade och skämtade och verkade genuint intresserad av det som pågick i Borås och Södra Älvsborg. Jag brukar vara ganska påverkad av jantelagen vid såna här tillfällen; vill inte ta för mycket plats, hoppas på att tillfällerna ska komma till mig istället för att skapa egna osv. Det senaste halvåret eller så tycker jag dock att jag har blivit duktigare på att ta för mig mer och ta tag i saker, och de bevisade jag för mig själv idag också. Jag haffade snabbt en plats mitt emot Sofia och sa ofta min åskit om det vi pratade om och tyckte att jag var ganska duktig på att framhäva mig själv. Det leder ju såklart inte till någonting, men jag tror ändå att när hon åkte därifrån så var mitt ansikte ett av de hon kom ihåg. Sen att hon kommer ha glömt det i morgon är en helt annan sak.

Men det var en riktigt rolig och trevlig lunch, jag är glad att jag blev bjuden. Intressant att träffa partitoppar, det ger en energi och lust att fortsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0