Fastat i en vecka

Nu har jag fastat i en vecka. Tror det är fem kvar. Eller fyra. Jag vet inte så noga.

Det har gått förvånansvärt bra, måste jag säga. Har inte brytit mina regler en enda gång (förutom en gång då pappa hade hällt upp ett glas läskeblask till mig och jag drack upp det utan att tänka på att jag fastar. Och sen råkade fylla på glaset. Men det räknas inte!). Saknar småätandet dock, att smaska på lite godis eller en kaka framåt kvällen. Försöker äta fryst frukt eller russin istället. Är seriöst sockerberoende och jag hoppas att fastan blir min avgiftning från det. Har inte haft någon abstinens dock, saknar det bara. Dock tar jag alla chanser jag kan att få i mig någonting sött, t.ex. öser jag på med socker och kanel på min gröt och när jag får chansen att dricka saft blir jag överlycklig. Jag kanske har abstinens ändå...

Det tog pappa fyra, fem dagar innan han insåg att jag fastade. Till min förvåning kom han ihåg vårat samtal om att jag ville fasta (se tidigare blogginlägg) men han trodde inte att jag menade allvar. När han märkte att jag petade undan köttet i maten och bara åt potatis så förstod han att jag är tillfällig vegetarian och sen dess tänker han på att alltid laga någoning jag också kan äta. Så himla snällt :)

Läser ett kapitel i Bibeln varje kväll innan jag somnar. Ska nog fortsätta med det även efter fastan.

Hoppas att resten av tiden går lika smärtfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0