Migrän i skolan

I går var jag tvungen att gå hem från skolan för att jag hade migrän. Vi har seminarium varje fredag där vi är indelade i grupper. Varje grupp har en fråga som de ska besvara och redovisa för resten av klassen. Jag och min grupp brukar alltid träffas två timmar innan seminariet börjar på fredagar för att diskutera och formulera svaret tillsammans. I går hann jag vara i skolan i ungefär en timme innan jag började känna migränen komma. Jag jobbade på så gott jag kunde men tlil slut var det ohållbart. Vi letade upp seminarieledaren och sa till honom att jag var tvungen att åka hem. Seminarierna är obligatoriska så jag får lämna in en skriftlig uppgift istället som komplement. Bussresan hem ända från Göteborg med migrän var inte rolig. Trodde att jag skulle behöva gå av och spy i Sätila men jag klarade mig som tur var. Sen spenderade jag resten av dagen i sängen.

Det värsta med migrän är att det håller i sig så länge. Även om jag tar medicin som tar bort de värsta smärtorna så har jag ändå ont i huvudet och mår illa i flera timmar efteråt. Det är helt omöjligt att fortsätta med det man höll på med och man är helt utslagen resten av dagen. Ibland så håller huvudvärken i sig till dagen efter. Det är verkligen inte roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0