And life goes on, you know it ain't easy, but you just gotta be strong

Är äntligen hemma och skittrött efter att ha varit i skolan hela dagen. Torsdagarna är utan tvekan de lägsta och jobbigaste dagarna; Först har vi dubbeltimme i naturkunskap med Gunborg, kärringen som pratar till oss som om vi vore dagisbarn, och sen har jag spanska. Det går väl an, speciellt idag då jag lyckades klara mig igenom ett muntligt läxförhör trots att jag hade "glömt" att plugga. Undrar om jag fixar det i morgon också...
Sist har vi Jogehed-eftermiddag, som för er oinvigda betyder att vi har lektioner med herr och fru Jogehed hela eftermiddagen (först samhällskunskap med Ulf, som är förvirrad men ganska bra, och sen svenska med Kisti, även kallad "paddan" eller "grisen", innan vi har historia med Ulf igen.). Ulf går väl an men Kisti är hemsk, hennes monotona röst får mig att vilja rycka loss mina naglar och rulla mig i häftstift. Eller göra det med henne. Lyckligtvis har jag lyckats stå emot mina inpulser. Hitills.
Tack gode Gud för dig Sara, du räddar mina dagar! Våra medelanden och lekar får lektionerna att bli betydligt roligare.


Kommentarer
Postat av: Sara (DEN SARA)

HAHA! Fan va ballt, jag är nämnd i din blogg! Tur att vi har gissa-låt leken, hade aldrig pallat Gunborg annars..! x)

2007-08-30 @ 21:57:21
Postat av: Plättan

Ja, tack för den, och tack för dig! :D

2007-08-31 @ 18:08:10
URL: http://plaettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0