Julafton

Vad gjorde ni på julafton? Var den bra? Min kanske inte var riktigt så illa som vissa andras, man får väl trösta sig med barnen i Afrika och sånt tjafs, men illa ändå.

Hela dagen gick bra tills vi skulle titta på Mamma Mia, som jag fick i julklapp, tillsammans hela familjen på kvällen eftersom det ändå inte fanns ngt bra på TV. Det gick bra i tio-femton minuter tills min överförfriskade ppapa började tjata om att filmen var skit, att Björn och Beny mjölkade ABBA till bristningsgränsen och klagade på det mesta. Han slutade inte fören filmen var slut. Men han märkte nog att jag inte tyckte om det, för jag tror han såg mina tårar i ögonen när jag gick på toa för att samla mig, för sen lugnade han ner sig. Sen gick jag och plockade ihop och senare lade jag mig, med all julkänsla som bortblåst.

Det värsta var nog när han försökte skylla på mig, att han får tycka vad han vill och att det inte är hans fel att han inte tycker om filmen. Han får tyckta vad fan ha vill, det var inte det jag blev ledsen för. Det som gjorde att ännu en  julafton slutade i tårar var ju att han förstörde allting, han förstörde inte bara mitt goda humör utan också julafton.

Jag var sur i typ tio minuter då jag vägrade prata med honom, men sen gjorde jag som vanligt och "förlät" honom och låtsades som ingeting. Dock så var han mer svårövertygad än vanligt, han fortsatte att fjäska till och med i morse. Men efter att ha ljugit för den tusende gången om att allting var som det skulle så nöjde han sig.

Allt jag ville var att mysa med min familj...

Kommentarer
Postat av: Annie

tråkigt att höra att din jul var grå

hoppas att du ngt roligt i veckan får ändå

jag vet att tomten kom till dig igårkväll

för iår har du varit förskräckligt snäll.

kramkram och god jul på dig i efterskott lilla vän

gå nu på rean och sätt sprätt på varje spänn



KRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAM



ps drick nu inte för mkt på nyår

du vill väl inte fraktas på en bår?

2008-12-25 @ 18:51:10
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Annie

om man inte tycker om filmen så behöver man inte se!

2008-12-25 @ 18:52:25
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0