Klagan

Jag vet att jag tjatar om att jag aldrig skriver här för att jag inte har lust längre, men sanningen att säga har jag börjat få tillbaka lusten lite grann. Nu är problemet den att våran cp-dator (som snart ska bytas ut till en fin nybyggd, förhoppningsvis) är så trög att jag knappt orkar ens titta på den för att jag vet att det tar ca 10-15 minuter bara att logga in på min profil. Om jag mot förmodan orkar vänta på den så brukar den ge upp och haka upp sig eller liknande efter ca 20 minuters andvändande. Så det är inte så lockande. Men här är jag nu!

Helgen har varit rätt lugn, har pluggat lite inför de två prov jag ska ha veckan efter lovet. Smart av alla lärare att inte göra någonting förre lovet för "det är ju ändå ingen idé att börja på något innan lovet" utan sätter alla prov och uppgifter veckan efter lovet. Det handlar bara om själviskhet, att de inte ska ha saker att rätta som hänger över dem över deras lov, istället är det ju bättre att se till att eleverna inte får något lov eftersom de måste göra skolarbete istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0