Fest i skötesjöstugan

Igår var det fest i Skutesjöstugan. Det var Paulina och Lotta som hade fixat detta. Det började bra, inte minst när jag fick vada i högklackat genom den flod som skogen hade förvandlats till på väg till Ryndal. Väl framme var det knappt några människor, men de flesta kom runt 8, halv 9. Jag hade verkligen skitkul; jag dansade, hälsade på nya människor och drack i måttliga mängder. De flesta andra hade också kul och gjorde samma saker som mig, förutom det där med att dricka måttligt då. Jätteroligt att träffa Jossie igen. :) Ett av kvällens höjdpunkter var då A-Teens version av "Gimmie! Gimmie! Gimmie!" spelades i högtalarna. Istället för att sucka och skrika om att man skulle byta låt utbröt alla i ett unisont "JAAA!" och dansgolvet fylldes snabbare än kvickt. Så där stod vi, hoppades i takt och brölade med i den berömda synthslingan: "dödödödödöDÖÖÖÖHHH, dödödödödödödödödödö, dödödödödödödöööö, dödödödöDÖÖÖÖÖHHH!". Så jävla undebrart.
Allt var faktiskt underbart till runt tiotiden då första spyan inträffade. Den som vomerade spydde ner hela toalettgolvet och väggarna. Detta, i kombination med att folk rökte inomhus fast det stod lappar överallt om att det var förbjudet, gjorde att Paulina (vars mamma inte bara betalade för hela kalaset utan också skulle städa efter oss senare på kvällen) bröt i hop och grät. Så vi som var någorlunda nyktra satte igång med att ta hand om Paulina, den som hade spytt och städa upp toaletten. När allt var någurlunda avklarat så var jag liksom inte på partyhumör längre, även fast detta inträffade redan vid tio-tiden. Och inte blev det bättre av att ytterligare två människor spydde och att det dessutom blev stopp på toaletten. Jag åkte hem vid tolvtiden eftersom att jag skulle åka hem med Ryndal och att han mådde så dåligt så att han var tvungen att åka hem. Egentligen ville jag hjälpa Paulina och Lotta att städa men eftersom jag inte skulle komma hem annars så fick jag se till att Ryndal inte spydde i bilen. 
Trots vissa incidenter hade jag faktiskt kul, iaf de första tre timmarna eller så.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0