En bekännelse

Ja, jag erkänner det; Katey Perrys "Hot N Cold" är bra och jag lyssnar på den! Jag vet inte varför, jag vet inte hur, men jag skäms. Förlåt mig. Jag erkänner till och med att jag gillade hennes förra singel liiiiite liiiite grann, men att den blev för söndersplead på radio för att jag skulle fatta något större tycke för den.

Däremot vill jag ägna lite tid åt att dissikera videon till "Hot N Cold" som är lite underlig i mitt tycke.

Till att börja med: Hennes slöja är den fulaste jag någonsin har sett. Alltså allvarligt talat; en ojämn bit spets fastsatt på ena sidan av ansiktet med någon slags hårklämma? Hur i hela fridens namn tänkte den kostymansvariga där? Och senare i videon, när hon springer och den fladdrar all världens väg? Tänkte någon verkligen "det här är snyggt, det här kör vi på"? Vart är världen på väg?

Hennes tilltänkte make då? Jag vet inte hur gammal Katey är men av någon anledning så dyker siffran 32 upp i skallen. Jag säger inte att hon är 32, bara att den siffran dyker upp. 32. Hennes "fästman" däremot, ser ut att vara ca 15.

Hennes bröllopsklännings fulhet överträffas bara av hennes "slöja".

Vidare till ett annat ämne: vad har reklam i musikvideos att göra? På 4 minuter och 44 sekunder hinner hon göra reklam både för Disel och Nokia. Illa Katey Perry, illa!

"De desperata brudarnas dans" är var den antagligen ska vara; desperat och "fräck".

Det desperata och lätt gråtfärdiga ansiktsuttrycket kombinerat med töntiga danssteg är nog bara ett led i Kateys "jag-är-snygg-men-samtidigt-töntig-dessutom-är-jag-en-av-killarna-attityd. Alla som tror att hon om ca tre år kommer, nerknarkad, att snyfta ut att det inte alls var hennes stil och istället viker ut sig i valfri tidning räcker upp en hand!

Jag älskar hennes stil och hip-hop-utseende på slutet.

Jag har försökt, men jag förstår verkligen inte vad zebran i slutet har med saken att göra, eller vad det symboliserar.

Oj, detta blev visst rätt mycket kritik, det var inte meningen. Jag älskar ju den här låten! :D

(om jag hade vetat hur man satte in ett Youtube-klipp så skulle ni ha fått videon här.)

Kommentarer
Postat av: Annie

haha så nu kommer sanningen fram :D OMG vilken hater du är! haha Kate perry äger ju nä skoja ba. men hon har en go röst det kan du inte förneka.

förstår inte heller Zebran....



Om du hörde hur jag pratade nu så skulle du skratta åt mig... vÄrmLand



(.... youtube inlägg: jämte videon står det "Embed" eller dylikt. det står massa ord o krumerlurer. kopiera det. gå till inlägg o se en knapp med "html" skrivet på den. klicka på den. klistra in i rutan. nu måste du göra det svåra. pga snedsteg av blogg kan man inte se uppdater knappen så du måste göra rutan större. detta gör du genom att... göra den större... t.ex lägga pekaren över fönsterkanten så att den bli större. aja när du ser knappen... klicka på den! haha) :p

2008-11-03 @ 23:50:19
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0