Glad bokrea!

Idag var det start för årets bokrea. Jag hade bestämt med Anna-Maria att vi skulle mötas vid Kinna bokhandel klockan 08:00 för att länsa deras bokhyllor. Vi fick båda göra uppoffringar;  jag offrade min spanska och hon sin sovmorgon. I vilket fall som helst fanns det massor med underbara böcker som jag ville ha och jag kom ut därifrån med åtta sycken. Jag kan ärligt erkänna att jag ångrar minst en av dem lite grann. Men det är okej.

Anna-Maria den snåljåpen köpte ingenting eftersom hon skulle spara sina pengar till ett besök i gbg i helgen. Sen tog vi den första bussen som vi inte missade till Skene för att fortsäta våran fyndjakt i deras bokhandel. Där hittade jag ingenting, dels för att hålet i min plånbok var av en icke ignorerbar storlek, dels för att det var inte lika stort utbud som i Kinna. Långsam utnyttjade sitt presentkort och köpte en bok om Cornelis Wresvik.

Det blev alltså åtta böcker totalt för mig i dag. Förra året blev det sju böcker på bokreans första dag och ytterligare tre någon dag senare. Så jag anser att mitt rekord från förra året inte är riktigt slaget än, får se om jag besöker bokrean igen om någon dag och vad jag kan åstadkomma då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0