Grodspel och Milka

Åh, jag har så bra kompisar! I fredags fyllde jag år och redan då fick jag
både ficka och gratulationer, men idag fick jag ytterligare presenter. Först och främst en negerboll av Nina som idag kom ihåg att ta med sig pengar. Av Anna och Josefine fick jag en jättesöt pläd från Ikea med en Groda som liksom sticker ut ifrån den. Anna-Maria, som visst hade planerat och införskaffat min present i flera månader lyckades glömma att ta med sig presenten i fredags så jag fick den i dag istället. Av henne fick jag en chokladkaka och ett änglaspel (ni vet en sån där fjuff med en grej som sitter och så snurrar den av varmluften från ljuset) fast med Grodor på, ett Grodspel helt enkelt! :D Självklart blev jag överlycklig, men också lite förvånad. Alla skrattade och sa "det där är typiskt Nico!", men jag tycker att jag har tonat ner min Grodighet rätt mycket, eller? Det är inte som på Mongssori iaf där jag skrev under arbeten med "Grodan". Det fick mig också att fundera på vad som är typiskt Nico, men det ämnar sig nog för ett annat blogginlägg, inte minst för att jag inte har en aning om svaret. Jag fick också, antagligen den sämsta presenten av alla, dåligt samvete för det känns inte som om jag är lika snäll och ger presenter till alla andra på deras födelsedagar. Dem försäkrade mig att det gör jag visst, men jag vet inte riktigt... Aja, hiskeligt glad blev jag iaf! :D Och dagen blev inte direkt sämre för att Sagg kom tillbaka från Juggeland med mina Milka. :) Ingen födelsedagspresent iof, men dagen blev helt klart om möjligt lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0