Julklappen som gör mig deprimerad

Jag och min bror fick Rockband AC/DC Live i julklapp av Tomten. Detta är då alltså som en expansion till spelet Rockand, förutom den lilla detaljen att man inte behöver själva originalspelet för att spela detta. Låtarna är endast AC/DC (vilket titeln på spelet avslöjar). Dessutom är alla ljudspår från liveinspelningar vilket gör att låtarna är fullproppade med extra solon som inte finns i albumversionena och publikens jubel är äkta. Jag tycker att det är ett stort plus att det är liveinspelningar, det blir ett helt annat ös än tidigare. Det är verkligen en otrolig känsla att stå i brorsans rum, med en liten plastgitarr runt halsen, drypandes av svett efter att ha försökt sätta riffet till Thunderstruck felfritt medans den animerade pusbliken skriker "Angus! Angus! Angus!".

Det finns bara en liten detalj som gör mig ledsen, rent ut sagt deprimerad. Det har ingenting med spelet i sig att göra, men det påverkar mina prestationer på "scenen" ändå. Det är att jag inte kommer att få vara en av dem som skriker "Angus! Angus! Angus!" tills stämbanden brister den 21 juni på Ullevi i år. Jag vill verkligen verkligen verkligen gå, men tyvärr har jag ännu inte fått tag i biljetter. Jag ska kolla på tradera och sånt nästa vecka, tils dess trakasserar jag alla jag känner som har biljett för att få dem att sälja den till mig. Jag skulle verkligen göra vad som helst, nämn ett pris och jag betalar. Jag är fan beredd att ge min ena arm för det. Ge mig en biljett till AC/DC så kan jag dö lyckligt!

Kommentarer
Postat av: Annie

jag har ingen aning! den frasen bara fanns i huvudet... jag tror det kan vara eget... hehe

2009-01-03 @ 13:06:48
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0