Att muntra upp folk

Igår var jag och ytterligare fyra goda vänner från klassen hemma hos Nina. Nina hade varit hemma från skolan och efter lite sms:ande berätade hon att orsaken var att hon hade kramper i hjärtat och till och med varit på sjukhuset dagen före. Det är aldrig roligt när en kompis är sjuk, men speciellt inte nu. Alla kanske inte vet det, men en 16-årig tjej som gick på gymnasiet dog förra helgen p.g.a hjärtproblem, så när Nina stannar hemma för kramper i hjärtat är det inte svårt att förstå att våra tankar direkt gick till det som hände förra helgen.

Vi beslöt oss för att muntra upp Nina och ta reda på mer om hennes problem så jag, Emma, Långsam och Ischa stack hem till henne efter skolan med tulipaner och nybakad kladdkaka. Nina blev väldigt överraskad och glad. Hon sa att läkarna trodde att det var en virusinfektion i hjärtat och om det inte gick över denna vecka skulle hon åka till sjukhuset igen. Jag hoppas att hon blir frisk snart och att det inte är något allvarligt.

Men det var roligt att göra henne glad, jag börjar få smak för det här med att överraska folk med kakor och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0