Nu är det klart

Finalen i Melodifestivalen är precis slut och Malena Ernman stod till slut som vinnare. Det var ingen jätteskräll att hon vann, men ändå roligt. Jag kan nog stå ut med den här låten (säger jag nu, får se vad jag säger om två, tre månader då låten är så sönderspelad att jag kräks). Något som är ganska kul tycker jag är att det svenska folket har tagit den här låten till sina hjärtan så mycket. Det är inte bara det att låten är annorlunda och sticker ut, operarefrängen på franska gör den omöjlig att sjunga med i. Vad är det då som har fört den här låten till seger? Tror det är Malena själv, skitcool kvinna faktiskt, med humor och karisma.


Kommentarer
Postat av: Betraktaren

Lugnt den intressantaste låten rent musikaliskt, så det var helt ok att den vann. Synd bara att verserna var så urbota genomtrista att de drog ner hela låten.

2009-03-15 @ 19:09:09
URL: http://innereye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0