Teknik är inte att lita på

Idag fick jag pengar och jag har dessutom fått den där dosan som man kan betala med, det verkade därför vara ett ypperligt tillfälle att beställa biljetter till Metaltown. Sagt och gjort, jag satte igång med att fylla i min beställning och trycka på min dosa. Det hela gick finfint fram till den sista bekräftelsen. Självklart kom det välkända "sidan kan inte visas" upp. Jag tryckte på uppdatera, ingenting hände. När jag kollade mitt konto såg jag att pengarna hade dragits. Jag låg alltså ute med över 1000 kronor men hade inte fått någon form av bekräftelse. Ringde upp företaget, som var mycket konfunderade. Både killen på supporten och jag själv var överens om att mina pengar inte skulle ha dragits. Han bad om att återkomma efter att han hade pratat med sin chef. Han har återkommit en gång men problemet är inte löst än, jag väntar spänt på nästa telefonsamtal från honom.

Jag är något oroad och liksom nervös, det känns inte bra att bli av med så mycket pengar. Daniel försökte lugna ner mig och sa att det är ju ett seriöst företag som kommer att fixa detta på något sätt. Det är ju inte jag som har gjort fel. Han har väl rätt, men jag kommer inte att känna mig lugn innan jag har fått biljetten, alternativt pengarna är tillbaka på kontot.

Och allt detta bara för att tekniken strular!


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag har swedbank ju. om du också har den så har dem en histori sida där alla transaktioner står med. har du kollat på denm så att inte överföringen står med där ändå?

2009-03-20 @ 01:29:42
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0