Finaldags!

Idag är det äntligen final i melodifestivalen! :D Eftersom Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox som var mina favoriter åkte ut i andra chansen så hejar jag på Caroline af Ugglas i kväll. Jag stör mig fortfarande på henne, men om man blundar och bara lyssnar på låten så är den väldigt rörande. I övrigt tycker jag att startfältet är ganska jämnt. Finns några som är kalkoner (*host* Sofia och Heat *host*) några som är så anonyma att dem varken är bra eller dåliga, och resten som är jävligt snyggt gjorda och som jag defenitivt hade gillat om jag varit en muskalisk analfabet med lägre krav på musiken jag lyssnar på än vad jag har nu (detta var faktiskt en kompimang). För min del får gärna både Malena Ernman och Måns Zelmerlöv vinna.

Har ett litet problem dock. Alla verkar inte förstå hur viktig melodifestvivalen är. En av de personerna är mina gode vän Nicklas som har valt att ha en fest just på denna dag. Visst är det frestande, men jag väljer nog melodifestivalen framför det. En annan som helt klart måste sakna någon viktig kemikalie i hjärnan som gör att man är helt ointresserad av melodifestivalen är min pojkvän. Han tycker att festen i Rydal låter som en höjdare och att vi absolut ska gå. Han kan inte förstå hur man kan välja bort umgänge med sina vänner framför en kväll med tv:n. Får se hur jag gör i kväll, men med största sannolikhet så stannar jeg hemma. Inte minst för att pappa vill ha mig hemma i kväll. Om jag ska gå på festen så får någon hämta mig efter melodifestivalen och köra mig till Rydal. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, det har alltid varit ett stort mysterium för mig hur folk kan planera in evenemang på samma dag som Melodifestivalen eller Eurovision...

2009-03-30 @ 17:56:27
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0