Göteborg

Igår var jag och Långsam i Göteborg och handlade kläder till skolavslutningen. Jag hittade bl.a en supersöt randig klänning som jag blev förälskad i. Vid fyratiden hittade även Ischa dit å då gick vi och åt för jag var så humgrig att jag kunde äta en ko. Så vi åt på något vegetariskt ställe som hade megastora negerbollar för 15 kr som vi aldrig smakade på. Vi gick även till Shock en snabbis där jag blev förälskad i en lila hatt med fjädrar som var för liten för mitt huvud.

Sen var det dags att gå bort till Göteborgs Operan för att möta upp min italienskaklass. Vi gick på Boheme. Sådär opera, det hände alldeles för lite på två timmar. Men det var roligt att se operan som musikalen Rent, en av mina favoriter,  bygger på. Så den biten var intressant.

Det som är ännu mer intressant är den stora frågan om vart vår lärare tog vägen! Vi tittade på första akten tillsammans, allt var bra, alla var där. Sne i pausen innan andra akten försvann han. Vi tänkte väl att han skulle dyka upp till andra akten, men icke sa Nicke! Efteråt så skulle vi gå på en italiensk restaurang men han dök inte upp då heller. Han är som uppslukad av jorden! Dyker han inte upp på tisdag på lektionen polisanmäller vi att han är försvunnen ;)

Kommentarer
Postat av: annie

berätta mer om klänningen!

2009-05-24 @ 23:09:20
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0