Lite mer politiskt aktiv

Igår var det en massa politiker och olika ungdomsförbund i skolan igen. Senast dem var där så bestämde jag ju mig för att gå med i muf, vilket jag gjorde nån vecka senare. Dock har jag inte varit aktiv på något sätt, jag har bara betalat min medlemsavgift och inte fattat så mycket mer sen. Därför gick jag fram till muf:s monter öch pratade med bl.a Åke som var där förra gången också och som kände igen mig. Jag berättade glatt att jag gått med i muf och innan jag visste ordet av ville han presentera mig för en massa kommunala politiker  (varav en kände igen mig och energiskt frågade "varifrån känner jag igen dig?" samtidigt som  hon ännu mer energiskt skakade mig hand. "Ingen aning" svarade jag, och hennes energiskhet avtog en aning.", och skrev upp min mejladress och telefonnummer på en massa olika listor. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde egentligen, men nu börjar jag bli politiskt aktiv på riktigt. Lite läskigt, men också kul då politik är något jag är ruskigt intresserad av och tycker är jättekul. Vem vet, en dag kanske det är jag som styr landet? ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad säger det om mig om jag tycker att det är en av de finaste komplimanger jag fått...? :)



Har du några favoriter i ESC nu när tävlingen drar igång i veckan?

2009-05-11 @ 19:57:27
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0